Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarka on-line a doma? Role rodičů ve výtvarném vzdělávání během distanční výuky.
Růžičková, Veronika ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Vačkář, Adam (oponent)
Bakalářská práce zpracovává roli rodičů ve výtvarném vzdělávání během distanční výuky. V teoretické části práce, s oporou v odborné literatuře a internetových zdrojích, nahlíží téma z různých úhlů. První polovina teoretické části pojednává o roli rodiče ve výtvarném vzdělávání obecně. Její druhá část pak mapuje situaci ohledně distanční výuky. Předmět výtvarná výchova je v práci zpracováván zejména se zaměřením na 2. stupeň základní školy, jelikož právě této věkové skupiny se dotýká výzkumná sonda, jež je obsahem empirické části práce. Didaktická část práce je zaměřena na projekty, vzniklé na základě situace ohledně pandemie COVID-19 a následného uzavření škol. Popisuje projekty jednotlivých institucí i instituce samotné a zmiňuje některé jejich doprovodné programy. Zpracovává rovněž výtvarná díla konkrétních autorů, týkající se ústřední tematiky práce. Prostudované projekty a díla autorka využívá k vytvoření vlastního didaktického návrhu, který je rovněž součástí didaktické části práce. Empirická část zpracovává roli rodiče v distanční výuce výtvarné výchovy na základě konkrétních případů. Má charakter kvalitativní výzkumné sondy a využívá metod případové studie a etnografie. Respondenty výzkumné sondy se staly tři typy rodičů a jejich děti. Závěrem práce je její výtvarná část, která zpracovává...
Tvorba školního vzdělávacího programu pro obor výtvarná výchova
Círová, Kateřina ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Název práce: Výtvarná výchova ve školním vzdělávacím programu pro 2. stupeň základní školy Autor: Bc. Kateřina Círová Katedra: Katedra výtvarné výchovy Vedoucí práce: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. Obsahem diplomové práce je tvorba učebních osnov vyučovacího předmětu výtvarná výchova pro šestý ročník na druhém stupni základní školy. V teoretické části práce nejprve rozebírám pojetí výtvarné výchovy z hlediska jejího vývoje a proměn v čase. Poté analyzuji koncepci výtvarného oboru ve vztahu ke struktuře osnov v rámci charakteristiky vzdělávací oblasti Umění a kultura pro 2. stupeň základního vzdělávání. Hlouběji se zabývám vytvářením vzdělávacích obsahů ve vazbě na vzdělávací cíle. V poslední kapitole teoretické části vymezuji pojem učitelovo pojetí výuky a jeho specifika v roli učitele výtvarné výchovy. V praktické části diplomové práce aplikuji vzdělávací obsah oboru výtvarná výchova do programu výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy s ohledem na učitelovo pojetí výtvarné výchovy. V empirické části se v rámci akčního výzkumu zaměřuji na reflexivní praxi učitele. Kladu důraz na faktory, které učitelovo pojetí výuky ovlivňují. Představuji charakteristiku konkrétní školy a vymezuji vyučovací předmět výtvarná výchova ve vztahu ke školnímu vzdělávacímu programu. Didaktická část...
Diskusní fórum Umělecké vzdělávání a role kulturních institucí: Praha 22.-23. září 2011 : sborník příspěvků
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR ; Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS) ; Ministerstvo kultury ČR ; Doležalová, Kateřina
Konference se zabývala dostupností uměleckého vzdělávání a jeho kvalitou. Byly uvedeny příklady dobré praxe a projekty kulturních institucí zaměřené na mimoškolní umělecké vzdělávání.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Animovaný film na prvním stupni ZŠ
Žaloudková, Radka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
a klíčová slova ŽALOUDKOVÁ, R.: Animovaný film na 1. stupni ZŠ. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 124 s. (Přílohy: DVD s animovanými filmy žáků 1. stupně ZŠ, fotodokumentace) Diplomová práce je zaměřená na tvorbu animovaných filmů s žáky 1. stupně ZŠ a má charakter průzkumné sondy. Prostředkem zkoumání je dotazníkové šetření, na jehož podkladě jsou následně vypracovány přípravy na hodiny výtvarné výchovy. Přípravy jsou zrealizované, reflektované a zdokumentované. Výsledkem a přínosem práce je a) didaktický materiál usnadňující zařadit tvorbu animovaných filmů do výuky b) dětské animované filmy, které potvrzují propojení výtvarné tvorby a filmové/audiovizuální výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA: Animovaný film, 1. stupeň ZŠ, stop-motion animace, animační techniky, umění a kultura, filmová/audiovizuální výchova, náměty, přípravy na hodiny VV, didaktika, tvorba
Koncert. Výtvarný projekt ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
PTÁČKOVÁ, Monika
Práce se zabývá zpracováním výtvarného projektu s tématikou koncertu na prvním stupni základní školy, realizovaného v rámci lekcí výtvarné výchovy. V celkové koncepci jsou reflektovány mezipředmětové vztahy mezi výtvarnou, hudební a dramatickou výchovou. Navržený projekt, realizovaný na jedné ze základních škol v Českých Budějovicích, je zdokumentován v projektové části práce. Teoretická část práce přibližuje prostupování vztahů mezi výtvarným uměním a hudbou v kontextu vývoje kultury. V textu je dále rozvedena problematika koncertní scény ve spojitosti s divadelními technologiemi a scénickým designem. Další část práce popisuje také interakci výtvarné a hudební výchovy z hlediska kurikulárních dokumentů a soustředí se na výtvarně-projektové metody ve vyučování VV.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.